Boekrecensie: Camino – Graeme Simsion + Anne Buist

Ik lees best wel veel. Heel veel. Fictie, non-fictie, tijdschriften, noem het maar op. De laatste tijd ben ik weer veel fictie aan het lezen en dan ook literatuur. Het leek me leuk om dus voor jullie regelmatig een boekrecensie te plaatsen, zodat je kunt zien wat ik momenteel lees, maar ook om te kijken of een boek de moeite waard is om te kopen of te lenen bij de bibliotheek. Niet dat mijn mening de universele mening is, maar een ervaring lezen helpt altijd wel! 🙂

Korte samenvatting

Camino wordt betiteld als een feelgood-roman, een verhaal over vriendschap, familie en liefde. Martin en Zoë lopen allebei de Camino de Santiago. Allebei starten ze in Frankrijk en ze lopen de totale route tot in Santiago. Ze dragen beiden een verhaal met zich mee. Ze hebben recentelijk allebei hun partner en hun geld verloren.

Onderweg ontmoeten ze een heleboel mensen met ook hun eigen verhaal. Martin en Zoë verliezen en ontmoeten elkaar continu op de weg naar Santiago. Maar uiteindelijk komen ze samen aan en ze hebben de nodige levenslessen geleerd van de lange en bijzondere wandeltocht.

Mijn mening

Wat een mooi boek was dit, zeg! Ik heb hem in een halve week uitgelezen. De hoofdpersonen, maar ook alle bijfiguren, bleven me zo boeien. Ik vond al hun levensverhalen intrigerend en vond de hoofdpersonages goed uitgewerkt zonder al te veel prijs te geven aan het begin. Elke keer leerde ik als lezer iets over Martin en Zoë en daarom bleef het verhaal interessant tot het einde.

De schrijfstijl is wat me het meeste is bijgebleven. Van dezelfde schrijver heb ik ook The Rosie Project en The Rosie Effect gelezen en toen was ik al helemaal weg van de stijl. In dit boek worden de hoofdstukken om en om verteld door Martin of Zoë en we maken dus de weg naar Santiago en alle gebeurtenissen mee door de ogen van beide hoofdpersonen. Het boek heeft me ontroerd en geïnspireerd om ook ooit de Camino de Santiago te gaan lopen!

Heb jij het boek ook gelezen? Wat vond jij ervan? Of ben je van plan na het lezen van deze recensie om het boek op te pakken? Laat het me weten in een reactie 🙂

Lees hier mijn vorige boekrecensie!