Boekrecensie: Ginevra – Simone van der Vlugt

Ik lees best wel veel. Heel veel. Fictie, non-fictie, tijdschriften, noem het maar op. De laatste tijd ben ik weer veel fictie aan het lezen en dan ook literatuur. Het leek me leuk om dus voor jullie regelmatig een boekrecensie te plaatsen, zodat je kunt zien wat ik momenteel lees, maar ook om te kijken of een boek de moeite waard is om te kopen of te lenen bij de bibliotheek. Niet dat mijn mening de universele mening is, maar een ervaring lezen helpt altijd wel! 🙂

Korte samenvatting

Het boek is een Italiaanse liefdesgeschiedenis. De hoofdpersonen zijn Ginevra en Antonio die bevriend zijn vanaf hun jeugd. In hun tienerjaren worden ze verliefd op elkaar, maar Ginevra is door haar vader beloofd aan een oudere Italiaanse zakenman en ze mag absoluut niet met Antonio trouwen. Als ze weglopen met elkaar, verbiedt Ginevra’s vader alle contact tussen Ginevra en Antonio.

Ginevra trouwt uiteindelijk met de zakenman en ze leidt een ongelukkig leven. In het geheim blijft ze Antonio ontmoeten. Als de pest uitbreekt in hun dorp, verandert het leven van Ginevra.

Mijn mening

Een kort, maar een mooi verhaal. Je hebt het boek zo uitgelezen. Het verhaal neemt je mee in de avonturen van Ginevra en Antonio. Het einde was verrassend en ik had graag wat meer willen lezen over deze hoofdpersonen. Het boek had van mij ook wel wat meer diepgang betreffende de personages mogen hebben en wat meer uitgewerkt mogen worden. Het verhaal is daarentegen op die manier wel makkelijk en goed toegankelijk.

De schrijfstijl is prettig. Het leest vlot weg en het boek is dan ook een goede optie voor leesclubs en lezen in de klas. Ik had nog niet eerder een boek van Simone van der Vlugt gelezen, maar ik ben nu wel van plan om in de toekomst een wat dikker boek van haar te lezen.

Heb jij het boek ook gelezen? Wat vond jij ervan? Of ben je van plan na het lezen van deze recensie om het boek op te pakken? Laat het me weten in een reactie 🙂