Boekrecensie: Daisy Jones & The Six – Taylor Jenkins Reid

Dit boek had ik al een paar langs zien komen op bookstagram en toen iemand vroeg om een buddy read te doen, leek het mij een goede ingang om ook dit boek nog in 2020 te lezen. De cover en het verhaal spraken me aan en ik wilde hem graag in het Engels lezen. Samen met twee andere bookstagrammers hebben wij dit boek van half november tot half december gelezen en wat was dat weer leuk!

Daisy Jones is een jonge zangeres in de jaren zeventig en voegt zich samen met de band The Six met leadzanger Billy. In de vorm van een documentaire krijgen wij te lezen over hoe deze formatie tot stand is gekomen, hoe het opnemen van hun album Aurora is gegaan, hoe de band uit elkaar is gegaan en wat ieder bandlid is gaan doen.

Het lezen in een buddy read was weer erg leuk! Ervaringen uitdelen is gezellig en het stimuleert mij om een boek binnen een bepaalde tijd uit te lezen. Bij dit boek had ik tot halverwege het verhaal het idee dat het een echte band was geweest, maar het is toch echt fictie. Het voelt enorm écht aan, wat ik heel knap vond aan dit verhaal. Daarnaast vond ik de vorm, het ‘lezen’ van een documentaire met iedereen apart aan het woord, heel origineel. Op die manier kwamen tegenstrijdigheden van hoe bandleden iets hadden ervaren heel grappig naar voren.

Ik vond het begin en het einde het sterkst. Het middenstuk met het opnemen van het album was veel van hetzelfde, maar uiteindelijk wilde ik wel weten hoe het af zou lopen. De verschillende personages waren interessant en ik denk dat Warren en Graham mijn favorieten waren. Het einde was wel een heel klein beetje teleurstellend, want de verwachting op de achterkant van het boek was best groots, maar dat viel op zich wel mee. Verder vond ik het echt een origineel boek en wil ik zeker haar andere boeken lezen. Ik geef het boek vier sterren.

Bestel hier het boek via Bazarow.