Boekrecensie: The Danger Gang – Tom Fletcher

Al heel wat jaartjes ben ik fan van de Britse band McFly waar Tom Fletcher een van de bandleden van is. Daarom begon ik ook hem te volgen op Instagram en toen kwam ik zijn boeken tegen. Dit jaar las ik zijn eerste kerstboek en met deze kerst lees ik het vervolg hierop. Maar ook deed ik in deze maand voor het eerst mee met een Instagram leesclub om zijn nieuwste boek te lezen, wat ik heel erg leuk vond. In deze recensie vertel ik jullie wat ik ervan vond.

Waar gaat het verhaal over?

Franky verhuist met zijn ouders en broertje Max naar een nieuwe stad en die stad heeft een beetje rare naam, namelijk Freaky. En er gebeuren ook allemaal rare dingen in die stad die te maken hebben met een grote storm die groene bliksemschichten eruit vuurt. Eén voor één krijgen zijn klasgenootjes magische krachten en ze noemen zich ‘The Danger Gang’. Nu moeten ze als bende het mysterie van de grote storm gaan oplossen.

Ik vond het weer een leuk jeugdboek! Aan het begin van de leesclub hebben we onze verwachtingen verzameld en ik verwachtte een magisch, grappig en spannend verhaal en dat is helemaal gelukt. De auteur heeft een rijke fantasie die je ook weer in dit boek tegenkomt. Het boek is rijkelijk geïllustreerd en die plaatjes vertellen ook het verhaal, net zoals de aparte lettertypes en -groottes.

De schrijfstijl is lekker vlot en er zitten weer een heleboel grapjes in. Het boek is geschreven in briefstijl aan de beste vriendin van Franky, wat origineel is aan dit boek. Het blijft tot het eind spannend wat er nu precies is gebeurd met die grote storm, ook al vond ik het einde ietwat teleurstellend. Het is een leuk verhaal voor kinderen vanaf groep zes ongeveer, maar zijn andere boeken vind ik toch ietsje leuker. Ik geef het boek vier sterren.

Bestel hier het Nederlandse boek via Bazarow!