Boekrecensie: Storm rond het landhuis – Anne Jacobs

Vorige week werd ik door Xander Uitgevers benaderd of ik dit boek als eerste zou willen lezen. Nou, dat wilde ik natuurlijk wel. Wat ontzettend leuk! Het eerste deel heb ik in een leesclub gelezen vorig jaar, dus ik was benieuwd naar het vervolg. Morgen verschijnt het boek en je kunt hem dus al bestellen. In deze recensie leg ik uit wat ik van het boek vond.

De Berlijnse Muur is inmiddels gevallen en Duitsland went aan de vereniging. Franziska en Walter zijn eindelijk na al die jaren bij elkaar en trouwen met elkaar. Hun prille liefde wordt overschaduwd door allerlei perikelen rondom het landhuis.

Meerdere partijen azen op het land en hebben zo hun eigen ideeën over wat er met het landhuis en omgeving moet gebeuren. Personen uit het verleden komen in beeld en schudden de boel wakker. Ondertussen ontdekt Franziska het oorlogsverleden van Walter. Lukt het haar vast te houden aan haar plannen?

Dit was een mooi tweede deel van de serie. Als lezer leer je veel over wat er precies is gebeurd in de oorlog met Walter en Franziska. Dit boek draait om meer personages dan deel 1 en de hoofdstukken wisselen af tussen deze personages. Aan het begin was dat even wennen en er weer even inkomen, maar algauw leest het lekker weg. De schrijfstijl van deze auteur blijft heel prettig.

Het verhaal kent niet veel actie en kabbelt voornamelijk voort. Tot ver in het boek zijn er weinig schokkerende gebeurtenissen. Het verhaal draait vooral om familie, liefde, wederopbouw en vriendschappen. Het verleden van Jenny, de kleindochter van Franziska, komt ook aan bod en ook de dochter van Walter en Elfriede, Sonja, heeft een grotere rol in dit boek. Al met al een fijn boek om heerlijk mee te ontspannen. Ik ben benieuwd naar het volgende deel en geef dit boek vier sterren.