Boekrecensie: Mr. Malcolms lijst – Suzanne Allain

Nu moet ik de Bridgerton boeken nog lezen, maar dit boek trok mij heel erg aan. Gelukkig kon ik hem al heel snel in de bibliotheek krijgen. Aangezien het een dun boekje is, las ik hem tussen een paar dikke pillen tussendoor, en wat heb ik ervan genoten. Ik ben al heel erg benieuwd naar haar tweede boek dat volgende maand uitkomt. In deze recensie leg ik uit waarom dit boek het lezen waard is.

Jeremy Malcolm is op zoek naar een vrouw en heeft een lijstje met voorwaarden in zijn hoofd. Hij heeft onder andere Julia Thistlewaite ‘afgekeurd’, die achter zijn reden en zijn lijstje met eisen is gekomen. Ze is van plan wraak op hem te nemen en nodigt een oude schoolvriendin en dochter van een dominee, Selina Dalton, daarvoor uit.

Julia neemt Selina mee in haar plannetje, die dat eigenlijk niet wil maar toch enigszins erin meegaat. Ze valt voor de aantrekkelijke Mr. Malcolm en hij voor haar, maar obstakels weerhouden hen ervan om tot elkaar te komen. Selina komt er namelijk achter dat ook zij zo haar eisen heeft voor een echtgenoot.

Het boek leest als een televisieserie die zich afspeelt in de negentiende eeuw. De korte hoofdstukken zijn als afleveringen die steeds meer informatie geven en spannend zijn door af en toe te eindigen met een cliffhanger. De schrijfstijl van deze auteur is heel fijn en je wilt het boekje achter elkaar uitlezen. Ik heb een paar keer hardop moeten lachen om de vlotte dialogen en leuke opmerkingen.

Je kunt je goed inleven in de personages, vooral Selina vond ik steeds leuker worden naarmate ik doorlas. De verhaallijn is eenvoudig, de personages stereotiep en de plot is enigszins voorspelbaar, maar toch heeft het boek mij verrast op een paar momenten. Het is vooral een leuk, vlot verhaal met grappige stukjes dat heerlijk wegleest en echt genieten is. Ik raad hem zeker aan en geef het boek vier sterren.

Bestel het boek hier via Bazarow!