Boekrecensie: Maybe in Another Life – Taylor Jenkins Reid

Dit vierde boek van een van mijn favoriete auteurs las ik alweer een tijdje terug, maar ik wilde nog graag mijn recensie met jullie delen. In deze recensie leg ik uit waarom ik ook weer dit boek van haar zo leuk vond.

De 29-jarige Hannah staat na een avondje stappen voor de keuze om met haar beste vriendin Gabby mee naar huis te gaan of toch nog even bij Ethan te blijven, om samen met hem te dansen. In hoofdstukken die elkaar afwisselen, lezen we de uitkomst van beide opties. Hoe verloopt het leven van Hannah als ze net zoals haar vriendin het feestje verlaat? En wat gebeurt er als ze bij Ethan blijft? De twee levens verschillen veel van elkaar, maar misschien lijkt dat alleen maar zo.

Ik vond dit boek van Taylor Jenkins Reid weer heel leuk en origineel! Het is een al wat ouder boek van haar, maar na het leven van Daisy Jones & The Six en The Seven Husbands of Evelyn Hugo wil ik al haar boeken lezen. Dit boek was weer heel anders, maar bevatte tegelijkertijd ook weer dezelfde elementen. Echt álle personages zijn leuk en krijgen genoeg ruimte om zich te ontwikkelen. De hoofdpersoon, Hannah, vond ik heel erg leuk, en ook haar beste vriendin Gabby had een mooi en sterk verhaal. De schrijfstijl van de auteur is heel soepel en filmisch, waardoor je je alles goed kunt inbeelden en heel gauw gaat meeleven.

De originele opzet vond ik heel goed werken. De afwisseling tussen de twee verhaallijnen maakt het boek tot een echte pageturner! Je wilt heel gauw doorlezen in dezelfde verhaallijn, waardoor je door het boek vliegt. Het einde is ook verrassend, en anders dan ik had verwacht. Bovendien geeft het boek een mooie boodschap aan het eind, waardoor je het boek met een glimlach dichtslaat. Al met al heb ik heel erg van dit boek genoten en kan ik niet wachten om nog haar laatste drie boeken te lezen. Ik geef dit boek vier sterren.