Boekrecensie: Heerlijk duurt het langst – Jill Mansell

Vorige maand stelde Ilona van Luitingh-Sijthoff de vraag wie met haar wilde meelezen in een leesclub rondom een boek van Jill Mansell. Ik had lang geleden ooit één boek van haar gelezen, dus ik was wel weer nieuwsgierig naar een tweede boek van haar. Vorige week hebben we gezellig het boek met z’n allen besproken en morgen komen alle boekrecensies op bookstagram online. Het is een speciale Blue Monday, dus blauwe editie; wat zal bookstagram mooi blauw kleuren morgen! Ik heb heel erg genoten van deze leesclub en vind de evenementen die de uitgeverijen tegenwoordig steeds vaker organiseren zo leuk en gezellig. Het boek was ook echt leuk om te lezen en in deze recensie leg ik uit waarom.

Lainey verliest samen met haar beste vriend Kit haar baan, maar al snel vinden ze weer werk als inwonend stel bij een chaotisch gezin. Lainey heeft al snel de boel weer opgeruimd en onder controle, maar als ze gevoelens krijgt voor Seth, de stiefzoon van haar baas, dan weet ze niet zo goed of ze daar iets mee wil doen. Ze heeft namelijk net lelijk gebroken met haar ex.

Maar Seth heeft iets te verbergen, alleen weet Lainey niet wat. Met een huis vol geheimen is het lastig verliefd worden. Krijgt Lainey uiteindelijk de liefde die ze verdient?

Wat vind ik van het boek?

Dit was op en top feelgood en een boek om lekker weg te lezen. Er komen heel wat personages langs die allemaal zo hun eigen verhaal hebben. Ik vond Majella en Richard, de baas van Lainey, de leukste personages, omdat zij grappige dingen meemaakten. De dates van Majella waren erg grappig en de nukkige reacties van Richard waren ook een leuke toevoeging. Het boek bestaat uit korte hoofdstukjes met elk genoeg gebeurtenissen om zo door het boek te vliegen.

Het is natuurlijk her en der wel wat voorspelbaar; veel dingen zag ik aankomen, maar dat neemt niet weg dat het boek lekker las. De schrijfstijl is dus erg vlot en het plot bevat verschillende verhaallijnen die de lezer meenemen van personage naar personage. Het eind heeft nog een paar verrassende elementen, waardoor je het boek snel wilt uitlezen. Al met al heb ik van dit boek genoten en wil ik graag haar andere boeken ook nog lezen. Als je een boek wilt lezen voor fijn tussendoor en ter ontspanning, dan is dit boek voor jou. Ik geef het vier sterren.

Bestel hier het boek (de speciale blauwe editie!) via Bazarow!