Boekrecensie: Sophia’s hoop – Corina Bomann

Een van mijn favoriete auteurs van historische romanseries is Corina Bomann en vorig jaar las ik haar eerste trilogie uit. Ik was dan ook erg enthousiast toen er vorig jaar een nieuwe serie van haar verscheen. Inmiddels zijn deel 2 en 3 ook verschenen, waar ik uiteraard heel nieuwsgierig naar ben. Halverwege vorige maand begon ik deel 1 als gezellige buddy read en wat was dit weer een tof verhaal! In deze recensie leg ik uit waarom ik dat vind.

Berlijn, 1926. De twintigjarige Sophia Krohn raakt in de problemen door haar geliefde, waardoor ze thuis ook niet meer welkom is. Ze kan daardoor ook niet haar studie scheikunde afmaken, haar grote passie. Ze trekt in bij beste vriendin Henny, die danseres in het theater is.

Als Henny de kans krijgt om in Parijs te gaan dansen, gaat Sophia met haar mee. Wat heeft ze te verliezen? Daar herontdekt ze haar oude liefde voor het maken van cosmetica en tot haar verbazing krijgt ze een goede baan aangeboden. Alleen het is in New York en het komt met een aantal voorwaarden…

Wat was dit een heerlijk verhaal! Ik waande me helemaal in de jaren ’20 in Berlijn, Parijs en New York. Ik kon de sfeer en tijdsgeest goed proeven, ook al had ik graag nog meer willen leren over de cosmetica-industrie in die tijd. Sophia is een fijn personage: een sterke, jonge vrouw die haar dromen achterna gaat. Ze is niet bang en heeft veel doorzettingsvermogen. Ook was Henny een leuk personage, maar ik ben wel benieuwd hoe het verdergaat met haar in deel 2.

Het boek bevat weer de fijne schrijfstijl van Bomann en is meeslepend. Ze neemt je helemaal mee in het verhaal van Sophia. Het boek eindigt met een enorme cliffhanger, dus ik ben heel benieuwd naar het vervolg! Ik denk dat ik deze serie leuker ga vinden dan haar eerste trilogie. Ik dacht, ik lees een tijdje even wat anders dan deze dikke familieverhalen, maar door die cliffhanger moet ik deel 2 maar sneller kopen, denk ik haha. Ik geef dit boek vijf sterren.