Boekrecensie: De hertog op zijn knieën – Evie Dunmore

Dit boek zag ik veelvuldig langskomen op bookstagram, dus ik was er erg nieuwsgierig naar geworden. Het zou een historische roman vol romantiek zijn à la Bridgerton. Dat trok wel mijn aandacht. In de boekhandel zag ik daarna ook nog eens het boek voor een mooie midprice liggen, dus toen had ik hem maar meegenomen. Deel 2 ligt al klaar om in te beginnen en dat zal niet lang duren. In deze recensie lees je waarom dat.

Engeland, 1879. De intelligente maar arme Annabelle studeert in Oxford en probeert zo haar plekje te veroveren in de mannenwereld. Ze strijdt mee voor het vrouwenkiesrecht en moet invloedrijke heren overhalen de goede zaak te steunen. Ze ontmoet Sebastian Devereux, de hertog van Montgomery.

Er is direct een chemie tussen hen en hoezeer ze elkaar ook proberen te ontlopen, ze komen elkaar steeds weer tegen. Is liefde tussen hen wel mogelijk of moeten ze allebei te veel riskeren om bij elkaar te zijn?

Dit boek kun je inderdaad goed omschrijven als een historische roman met een flinke dosis romantiek. Op de achtergrond van het liefdesverhaal tussen Sebastian en Annabelle komt de strijd voor het vrouwenkiesrecht goed naar voren. Het is interessant om te lezen hoe dat is ontstaan en hoe de vrouwen in die tijd ervoor streden, hoeveel weerstand ze ook hebben ontvangen. Daarnaast staat de spanning tussen Sebastian en Annabelle in dit boek voorop. Als lezer hoef je niet bang te zijn dat de schrijver hun pikante liefdesscènes overslaat.

Om het gelijk over de auteur te hebben, haar schrijfstijl is heel vlot en leest heerlijk weg. Ik kon het boek niet makkelijk dichtslaan, ik moest doorlezen hoe het verder zou gaan en had het dikke boek dan ook in een mum van tijd uit. Ik kijk heel erg uit naar deel 2 van deze serie en begin daar binnenkort in. Dit boek is een absolute aanrader voor fans van historische romans, romantiek en boeken à la Bridgerton, maar dan eigenlijk beter. 😉 Ik geef het boek vijf sterren.