Boekrecensie: De charmante schurk – Evie Dunmore

Begin dit jaar kocht ik deel 1 van deze serie: De hertog op z’n knieën. Op bookstagram werd dit boek flink gehypet, dus ik was inmiddels erg nieuwsgierig geworden. Het zou een historische romanserie zijn met elementen à la Bridgerton. Ik besloot het eerste deel (voor een mooie midprice!) te kopen en de hype was helemaal terecht. Ik was helemaal weg van het verhaal en las het boek zo uit. Xander Uitgevers stuurde me daarna heel aardig deel 2 op, De charmante schurk. Zodra deel 1 uit was, begon ik direct aan het tweede boek. In deze recensie leg ik uit waarom ik ook van dit deel heb genoten.

Engeland, 1879. Lucie, die we kennen uit het eerste boek, is de leider van de suffragettebeweging en wil er alles aan doen om te vechten voor het vrouwenkiesrecht. Daarom koopt ze een uitgeverij om daarmee haar mening te verkondigen bij het parlement.

Alleen is de andere aandeelhouder de beruchte rokkenjager Lord Tristan Ballantine (die we ook kort voorbij zagen komen in deel 1). Hij is bereid om zijn deel aan Lucie te geven, maar wel in ruil voor één nacht met haar. Kan Lucie leven met de gedachte dat in tijden van oorlog en liefde alles is geoorloofd?

Wat een heerlijk boek was dit weer! Ondanks dat dit boek zo’n 100 bladzijdes dikker is dan het eerste boek leest het weer vlot weg. De schrijfstijl van de auteur is prettig en ze wisselt spanning, romantiek en geschiedenis af. Hoewel dit boek ook weer genoeg romantische scènes bevat, laat de auteur in dit boek de suffragettebeweging meer naar voren komen. Het boek gaat immers over Lucie, de leider, dus het is fijn om meer achtergrondinformatie te lezen over deze tijd.

De chemie tussen Lucie en Tristan was mooi om te lezen. In het eerste boek vond ik Tristan maar een gluiperd, maar door zijn verhaal in dit boek ben ik hem beter gaan begrijpen en zelfs aardiger gaan vinden. Ik ben erg benieuwd naar deel 3, over het verhaal van Hattie. Aan het eind van dit boek werd daarop gehint, dus ik kan niet wachten om daarover te lezen. Ik raad dit boek aan als je van historische fictie met een flinke dosis romantiek houdt, en geef het boek vijf sterren.