Boekrecensie: One True Loves – Taylor Jenkins Reid

Om alvast in de Taylor Jenkins Reid sfeer te komen voor haar nieuwste boek dat eind augustus verschijnt, lees ik deze zomer samen met een vriendin nog twee boeken van deze auteur die we nog niet gelezen hebben. Momenteel lezen we After I Do en vorige maand lazen we One True Loves. In deze recensie leg ik uit wat ik van het boek vond.

Emma trouwt na de middelbare school met haar jeugdliefde Jesse. Samen reizen ze de hele wereld over en zijn ze erg gelukkig, totdat Jesse tijdens zijn werktrip neerstort met een helikopter en spoorloos verdwenen raakt. Emma leeft in onzekerheid en moet zonder hem verder zien te leven.

Ze besluit terug te verhuizen naar de stad waar haar familie woont en neemt de boekhandel van haar ouders over. Daar ontmoet ze een oude vriend, Sam, op wie ze verliefd wordt en met wie ze zich na een paar jaar verlooft. Maar dan belt Jesse haar op om te vertellen dat hij nog leeft en dat hij naar huis komt. Voor wie moet Emma nu kiezen, of is het mogelijk om twee liefdes van je leven te hebben gehad?

Wat een ongelooflijk gaaf boek weer van Taylor Jenkins Reid! Zij weet haar personages altijd zo goed en complex neer te zetten, dat je met iedereen gaat meeleven. Ze zijn echt, met echte problemen en je ziet ze voor je. Ook dit boek leest weer als een trein en is als een romantische komedie die zich voor je ogen afspeelt. Ook al heeft deze film wel een rauw randje en bespreekt het boek onderwerpen die je hart aangaan. Liefde, rouw en vriendschap zijn grote thema’s in dit boek.

De dialogen in dit boek zitten goed in elkaar en zorgen ervoor dat je alle personages goed leert kennen, hoe klein hun rol ook is. Het verhaal wordt niet voorspelbaar en je blijft als lezer je afvragen voor wie Emma zal gaan kiezen. Je leest vooral haar kant van het verhaal, als de persoon die achterblijft wanneer iemand vermist raakt. Het is geen verhaal over overleven op een onbewoond eiland, wat heel interessant en vernieuwend is. Ik kan alleen maar zeggen: lees dit boek, want het is een absolute aanrader! Ik geef het boek vier sterren.